duminică, 6 decembrie 2009

Berna cu "Aare" si fara net !


Inainte sa plecam vineri de la cursul scurt, nenea trainer-ul ne-a dus in subsolul Siemens Academy sa ne arata asta. Oamenii nu le vand pentru ca nu au cui. Tot elvetianul are in beci o masina de epoca. Enjoy !

Aseara am baut multiple beri la 0,33L si 8,4% alcool (!) in Nelson's Pub, la o aruncatura de bat de noul hotel. Am flirtat rezonabil cu ospatarita, care vorbea germana, in timp ce eu vorbeam alcoolica (o limba frumoasa cu radacini si provenienta din hamei). Experienta ce m-a costat un gat uscat a doua zi dimineata, pe care l-am potolit cu un "Smoothie". Suc de purta pe cap un fes dragalas. Iote ....



Merg eu (imbracat sport) cu prietenul de la Siemens (imbracat rock) prin Bern ! Ce dracului gandeam ? Nu vezi decat costume si preturi inabordabile. Masini scumpe si lux sufocant. E normal, orasul este capitala celei mai scumpe tari din Europa. Elvetia nici macar nu doreste sa intre in Uniunea Europeana. Au niste mici "intelegeri" vis-a-vis de spatiul "Schengen", cat sa se poata face troc, precum si selectiva verificare a pasapoartelor la intrare in tara.
Aratam oricum altcumva decat restul oamenilor ce ne impresoara. Totul este mult prea scump ! Numai "business" ! Cersetorul de la colt de strada conduce o limuzina second-hand. Glumeam, nu exista cersetori in Berna. Cine are bani sa traiasca aici, are destui bani sa nu fie sarac !
Deplang amar, cu Florinul-Om in suflet, pretul infim al berii pe meleaguri transivanene. Transilva Nene !
Nu sunt capabil de orasul acesta ! :(

Hotelul la care ne re-cazam reprezinta apogeul luxului si al perfectiunii elvetiene de trei stele. Are absolut toate dotarile la care poate visa turistul exigent. Toaleta aici este mai mare decat camera pe care o aveam la hotelul din Belp.






Bena este strabatuta de raul "Aare". Ca ala din capul unor fete pe care le cunosc, dar se scrie cu "e".




Am regasit in Bern si barul "Ursu". Priviti ...




Unde va las pe voi sa ghiciti ce am facut ... Raspunsul ajutator : 5 !



In toate orasele europene pe care am avut privilegiul (Siemens sau nu) sa le vizitez, am regasit internet pe pretutindeni. In Berna e altfel. Elvetienii au zis la un moment dat dupa cum urmeaza : "Stop ! Nu mai vrem fire pe peste tot si un miliard de provideri de cartier ! Interzicem firele". Moment in care Berna nu are decat 3 variante de internet ... si toate prin wireless. 3 provideri destepti au impanzit capitala (si celelalte orase ale Switzerland-ului) cu routere wireless ultra-mega-puternice (din alea care tin 1024 subscriberi in acelasi timp) si ofera super-net cu semnal "Very Strong" pana si in beciul cu vin (atat de comun elvetienilor). Cumperi o cartela pre-paid si ai internet cu ea oriunde in Elvetia (prin reteaua respectiva, care se respecta atat de mult incat isi permite sa existe oriunde).
Motiv pentru care declar cu mana pe berea trista, ca nu am internet la Hotel. Putem cumpara doar cartele de la receptie pentru 2 operatori; al 3-lea accepta doar plata "pe net". Adica imi vinde "net" cu plata pe "net". Dupa cum era de asteptat, este super scump : 5 Franci pentru 30 minute de Internet !
Cristoase Router-ul meu ! Fara internet sunt distrus. Imi tremura mana pe bere.

Berna este un oras mult prea scump.
               
Am cumparat de la receptie o cartela cu 30 minute de internet, pe care am consumat-o in 15 minute.



Iar acum ma duc sa votez ("futu-va-n gura" se scrie cu cratima, da ?) ! Ca un bun roman aflat intamplator peste hotare.
Tschuuusss !


"Nobody will believe in you unless you believe in yourself."

2 comentarii:

  1. Lasa, bah, macar pt. bere si netu' ieftin sa ai de ce sa iti doresti sa te intorci in tzara, ca in rest ... :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Desigur, mai ales pentru net-ul meu ieftin de acasa :) Pe care il visez si noaptea.

    Multumex, Florinule-OM ! Abea astept sa fiu intampinat pe un covor de bere, la sosirea pe taramuri natale.

    Rezistati ca vin ! (sau bere, dupa caz) :)

    RăspundețiȘtergere