marți, 8 decembrie 2009

Soferul de autobuz


Faptul ca ne-am mutat in Bern, implica trezirea cu cel putin o ora inainte, pentru ca naveta dureaza fix 50 minute, cu aceiasi precizie elvetiana despre care v-am mai povestit.



Luam trenul din gara "Bern Bahnhof" aflata in mijlocul orasului, la o jumatate de bere distanta de hotel. Deci retineti, gara este in centrul orasului, in schimb acest aspect nu afecteaza cu nimic traficul ! Trenul nu intarzie, ci vine mereu cu un minut inainte. Coboram in Belp-ul atat de familiar si urcam in autobuz-ul "332" cu acelasi bilet folosit pe tren. Biletul meu implica 2 ore de circulatie in 3 zone din jurul Bern-ului (indiferent de mijlocul de transport in comun folosit). Voi bea o bere diseara in cinstea elvetienilor arieni, dar bogati. Cel mai bogat elvetian de aici detine 32 miliarde de Franci Elvetieni si Ikea ! Toata !

Play si cititi mai departe...


Va povestesc acum putin sirop care m-a marcat coloristic in mental, incercand pe cat posibil sa nu dau in prea gay:

"Soferul autobuzului saluta pe toata lumea care urca sau coboara, mandru dar modest. Raspundem la salut intr-o germana incompleta, moment in care ne raspunde zambitor. La fiecare statie are grija ca pasagerii lui sa fie confortabili cand pleaca de pe loc si respecta cu o strictete uneori enervanta toate regulile de circulatie. Oprim intr-o statie in care asteapta doi kinderi de aproximativ 4-5 ani cu mamica in spate. Autobuzul parcheaza incet la cea mai elvetiana distanta de bordura. Mamica le spune "Jetzt !" moment in care kinderii o lasa in spate, urca in autobuz si saluta (!!!). Soferul se asigura ca s-au asezat, pleaca, conduce legal si la urmatoarea statie foloseste butonul care inclina tot autobuzul catre dreapta, pentru a ajuta o batranica sa nu urce nici un centimetru fata de nivelul marii in plus pentru a ajunge in vehicul. Cu o statie inainte de destinatia noastra finala, au coborat kizii care au facut cu mana la autobuz (!!) Soferul ne ureaza la coborare o zi frumoasa !"




Moment in care ma incearca, in fata sediului Nokia Siemens Networks (Siemens Academy) din Belp, un sentiment adanc de tristete si deznadejde, atat de intens ca atunci cand, copil fiind, am plans in bratele mamei cand am inteles ca parintii mei nu vor avea niciodata bani sa imi cumpere masinuta cu telecomanda la care visez uneori si acum.
Spuneam odata intr-un videoclip: "As vrea sa fiu ceea ce am fost, atunci cand vroiam sa fiu ceea ce sunt !".
Toleranta, respectul si un fantastic bun-simt reprezinta caracteristica principala a oamenilor de pe aceste minunate meleaguri. Ma cuprinde panica si regretul total ca in 10 zile voi fi nevoit sa parasesc acest paradis.
Ma bucura mult ca una dintre cele mai frumoase compensatii in viata, este ca nici un om nu poate ajuta sincer alt om, fara ca inevitabil sa se ajute si pe el. La fel este si cu oferitul unui zambet, sau al respectului.
Absolut toti elvetienii sunt soferi de autobuz, ca oameni !
Este evident faptul ca a visa la ceva este usor, comparativ cu a face acel ceva. In schimb si din pacate, cel mai greu lucru in viata este sa faci mereu ceea ce visezi !
Gandesc poetic ca atata timp cat te certi cu limitele tale, avansezi. Si a avansa este adanc inradacinat in natura omului. Si mi se mai pare incredibil de important sa nu lasi lucrurile pe care nu le poti face sa te abata de la cele pe care le poti face.
Chiar si daca esti pe pista corecta, lumea te va calca in picioare daca nu te misti.
Viata mea a fost mereu plina de fericire, iar cea mai mare parte din ea nu s-a petrecut inca.
Problema nu este ca incetam sa ne mai jucam pentru ca imbatranim. Problema este ca imbatranim pentru ca incetam sa ne mai jucam !
Prio 1 (pentru x) : Peste 20 de ani din acest moment vei fi mult mai dezamagita de lucrurile pe care nu le-ai facut, decat pe cele pe care le-ai facut. Asa ca, paraseste portul cel sigur si lasa-te purtata de vant. Explore ! Dream ! Discover !
O viata buna, asa cum o concep eu, este o viata fericita. Nu spun ca daca esti bun esti fericit. In schimb spun ca daca esti fericit, esti inevitabil si bun. Si daca nu vrei sa vezi intuneric si umbre, atunci tine mereu privirea catre soare ...
Never look down on anybody unless you're helping him up ! Imi doresc sa am mereu mintea deschisa catre nou si uimita de ceea ce vede, decat inchisa de lucrurile pe care le stiu deja.
Norii pe care-i vad pe cer in viata mea (mai nou) nu sunt plini de ploaie si amaraciune ca alta data ... acum vin doar ca sa-mi adauge culoare si armonie rasaritului de soare !

Asta mi-a facut soferul de autobuz. Si Andreea.   x !




To be yourself in a world that is constantly trying to make you something else is the greatest accomplishment.




( The journey is the reward ! )

4 comentarii:

  1. Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.

    RăspundețiȘtergere
  2. adica nu o sa mai privesti la trecut si o sa regreti ci o sa te uiti doar viitor si o speri (la ce?) la tot ce vrei tu

    RăspundețiȘtergere
  3. Intocmai ! :)

    Pentru ca defapt, totul tine doar de noi. Priveste ...

    RăspundețiȘtergere